Telverde SOLVIT

Despre institutie

Informatii de interes public

Date de contact

Primar

Consiliul local

Primăria

Info util

Servicii publice

Instituții subordonate

Starea Civila

Inchide

Trimite unui prieten

Telverde SOLVIT

Exportă PDF - Telverde SOLVIT Tipăreşte pagina - Telverde SOLVIT Trimite unui prieten - Telverde SOLVIT

publicat de Administrator Luni , 4 Septembrie 2017, 14:39

Ce este SOLVIT? 
Serviciul SOLVIT reprezintă un mecanism creat şi coordonat de Comisia Europeană în domeniul Pieţei interne, care se ocupă de problemele transfrontaliere între o întreprindere sau un cetăţean, pe de o parte, şi o autoritate publică, pe de alta, în cazul în care legislația UE a fost aplicată în mod necorespunzător.
Piaţa internă a Uniunii Europene este o piaţă unică ce asigură libera circulaţie a bunurilor, serviciilor, capitalurilor şi persoanelor şi în care cetăţenii europeni sunt liberi să locuiască, să lucreze, să studieze şi să facă afaceri.

 

 

Rolul Solvit

Piaţă internă oferă cetăţenilor şi întreprinderilor numeroase oportunităţi: schimbarea reşedinţei într-o altă ţară din Uniunea Europeană, pentru a studia, lucra sau, la pensionare, pentru a trăi într-un anumit loc sau extinderea afacerii, prin comercializarea produselor sau serviciilor într-un alt stat membru ş.a.m.d.
În general, piaţa internă funcţionează optim, însă, uneori pot fi comite şi erori. De exemplu, să presupunem că ar apare probleme legate de obţinerea unui permis de şedere, recunoaşterea calificării profesionale sau înregistrarea unui autovehicul.
Uneori, aceste probleme apar datorită lipsei de informaţii privind drepturile cetăţenilor în Uniunea Europeană sau a diferenţelor dintre procedurile administrative din celelalte state membre.
În acest context, SOLVIT se ocupă de problemele transfrontaliere între o întreprindere sau un cetăţean, pe de o parte, şi o autoritate publică, pe de alta, acolo unde există posibilitatea ca legislaţia comunitară să fi fost aplicată în mod necorespunzător.

Domeniile frecvent tratate de SOLVIT sunt:
Recunoaşterea profesională a calificărilor şi a diplomelor;
Accesul la educaţie;
Permise de şedere;
Drepturile la vot;
Securitatea socială;
Drepturile de ocupare a unui loc de muncă;
Permisele de conducere;
Înregistrarea vehiculelor cu motor;
Controlul de frontieră;
Accesul pe piaţă al produselor;
Accesul pe piaţă al serviciilor;
Achiziţiile publice;
Impozitarea;
Libera circulaţie a capitalurilor şi a plăţilor.

 

Inchide

Trimite mesaj

Mesaj

Înapoi la Arhivă știri 2017

Servicii online

Plăți Online

Platiti acum online impozitele si taxele locale.

Autorizatii libera trecere

Sistem de plata si eliberare a autorizatiilor de libera trecere in municipiul Hunedoara

ghiseul.ro

Plătiţi  PE LOC amenzile auto primite oriunde in tara

Stadiu Cereri Depuse

Verifică stadiul cereriilor depuse

Petiții, sugestii, reclamații

INFORMARE : Informăm persoanele interesate în adresarea petiţiilor către Primăria Municipiului Hunedoara că în conformitate cu prevederile art.7 din O.G.27/2002, "petiţiile anonime sau cele în care NU sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează, potrivit prezentei ordonanţe".  

Harta investițiilor

Harta interactivă a investițiilor.

Înscrieţi-vă la newsletterul primăriei şi in fiecare vineri veţi primi pe mail stirile publicate de primărie in ultima saptamina.

Chestionar

Ce părere aveţi despre site-ul Primăriei?

Foarte buna
Buna
Necesita imbunatatiri
Proasta
Foarte proasta

Statistici

Vizite totale: 12353263

Vizite ziua 22.11.2017 : 2247